Barion Pixel
Menü
Kosár

Vendéglátás

 

Az IQAir tiszta levegővel segíthet abban, hogy vendégei otthon érezzék magukat

Az elmúlt években a vendéglátóiparban drámai mértékben nőtt a tudatosság a levegőminőséggel kapcsolatos kérdésekkel kapcsolatban, amelyek közvetlen hatással vannak a vendégek kényelmére és egészségére. Ma már több vendég érzékeny a szállodákban a rossz levegőminőségre. Gyakran az első aggodalomra okot adó szagok a tisztítószerekből, dohányfüstből, vízkárokból vagy felújításból származó szagok. Emellett egyre több ügyfél keres olyan szállodai szálláshelyeket, amelyek megfelelnek az allergiások vagy asztmások igényeinek.

A vendégek értékelik a tiszta, egészséges levegőt

A szállodafejlesztők és -vezetők tisztában vannak azzal, hogy a levegő minősége fontos szempont lehet a vendégek számára, különösen annak eldöntése során, hogy visszatérnek-e a szálláshelyre a jövőbeni utazások vagy találkozók alkalmával. Egyre több utazó, különösen a 40 millió allergiában szenvedő amerikai közül, nem száll meg többé szállodában, ha a vendégszobák nem rendelkeznek allergiabarát lehetőségekkel és felszereltséggel. A szállodák 38%-a kínál már allergiabarát szobákat, és legalább 25%-uk légtisztítót is a szobákban (sajnos sok ilyen légtisztító olyan ionokat és ózont termel, amelyek károsíthatják az egészséget). Az iparági elemzők szerint az allergiára érzékeny vendégek számára felszerelt szállodai szobákat felárral adják el. Ugyanazok a vendégek, akik hajlandóak felárat fizetni az allergiára érzékeny hálószobákért, ugyanezt a magas szintű levegőminőséget várják el a lobbikban, a konferenciatermekben és még a nagy báltermekben is.

Tipikus IAQ-problémák a szállodákban

Az egész iparágban a szállodai szobák jellemzően enyhén negatív nyomáson vannak, ami annak köszönhető, hogy a WC-k elszívó ventilátorai kifelé szellőztetnek, és az ajtó alatt a szobába húzzák a levegőt. Ez azt jelenti, hogy a folyosó levegőminősége közvetlenül befolyásolja a vendégszobák levegőminőségét. A folyosó levegőminőségére viszont hatással van a kültéri levegő, valamint a szálloda nyilvános és magánterületeiről származó beltéri levegő. Ennek eredményeként a folyosóról folyamatosan szállítják a vendégszobákba a részecskeszennyezést, a vegyi anyagokat, a gázokat és más szennyeződéseket. Ezek a szennyeződések befolyásolják a vendégek egészségét és kényelmét. A szállodákban egyéb komoly levegőminőségi problémák közé tartozik a penész és a baktériumok jelenléte a csatornarendszerben és a falak mögött, valamint a szőnyegek és a bútorok gázosodása a vendégszobában.

Az IQAir képes segítséget nyújtani a vendéglátóiparnak a különleges levegőminőségi problémák vagy a megelőző intézkedések iránti igény esetén a legkorszerűbb, tudományosan igazolt légtisztítási megoldások biztosításával. Akár a szennyezett kültéri levegőből, akár a beltéri anyagok által kibocsátott bizonyos kémiai anyagokból adódik a probléma, az IQAir képes olyan megoldásokat kínálni, amelyek az adott problémával foglalkoznak, és megfelelnek a szálloda vagy étterem költségvetésének és egyéb gyakorlati követelményeinek.

A Swissôtel az IQAirre támaszkodik a Vitality Room tiszta levegőjének biztosítása érdekében.

Példaként arra, hogy a vendéglátóipar hogyan javítja a levegő minőségét az egészségtudatos vendégek számára, az IQAir tiszta levegő technológiája a svájci Swissôtel Vitality Roomjában található Zürichben. A szobát kifejezetten úgy tervezték, hogy nyugodt és stílusos menedékhely legyen a fizikai és szellemi jólétért aggódók számára. A Vitality Room a Swissôtel jól fogadott Vitality Programjára épül, amely integrált megközelítéssel támogatja a vendégeket az egészségre és a wellnessre összpontosítva.